De makers van een hit indie geven toe dat hun prijsverhoging op Steam te wijten is aan het feit dat 85% van de verkoop uit Turkije en Argentinië komt.

De makers van een hit indie geven toe dat hun prijsverhoging op Steam te wijten is aan het feit dat 85% van de verkoop uit Turkije en Argentinië komt.

Spiritfarer verhoogt zijn prijs op Stoomde succesvolle indie van PCSteam Deck, PS4, Xbox One en Switch update wat het regionaal kost, en de makers hebben schoon schip gemaakt over waarom.

Vandaag hebben we de laatste regionale prijsaanbevelingen van Steam voor onze games goedgekeurd en ingesteld“, begint Thunder Lotus Games door de Valve’s gaming platform.

In wezen is het probleem dat zij hebben gezien dat de verkoop van het spel in bepaalde landen is gestegen, maar uiteindelijk zijn hun spelers mensen die daar niet wonen.

Voor degenen die het niet weten: Steam gebruikt geen valutakoersen om prijzen vast te stellen (…) ze proberen met veel factoren rekening te houden zodat elke speler een eerlijke prijs betaalt.“, zoals hier te lezen valt.

Thunder Lotus Games vertrouwt op Steam met dit, hebben ze altijd sinds ze in 2015 publiceerden: “Het alternatief voor het handmatig instellen, beheren en bijwerken van prijzen in meer dan 30 landen.“.

Maar zij vonden dat de nieuwe veranderingen van Steam rekening moeten houden met de valutaschommelingen van de wereldeconomie”.vooral de landen waar de prijs het meest verandert.

Turkije en Argentinië in het bijzonder: wij houden rekening met u en waarderen dat; wij verontschuldigen ons als deze wijzigingen u negatief beïnvloeden.“.

De makers van Spiritfarer hebben deze moeilijke beslissing moeten nemen.

In wezen proberen ze voorzichtig te zeggen dat ze vorig jaar een grote stijging van de verkoop in die landen zagen, maar dat het aantal spelers van hun titel daardoor niet toenam.

85% van de verkopen die “uit Argentinië en Turkije” komen, lijken te komen van mensen die in andere landen spelen, mensen die op zoek zijn naar de laagst mogelijke prijs op Steam.

Blijkbaar is dit een wijdverbreid probleem op Steam.“.

Maar wat betekent het allemaal? Het gaat niet om een algemene prijsverhoging, maar dat de mensen in deze twee landen nu veel meer moeten gaan betalen voor andere mensen die dit systeem hebben uitgebuit.

Het is geen gemakkelijke beslissing, maar we zijn het ermee eens: het alternatief is mensen aanmoedigen om het systeem te misbruiken en veel minder te betalen voor onze spellen dan we weten dat ze waard zijn.“.

Dit heeft één gebruiker getroffen die zijn prijs heeft laten verdubbelen, een voorbeeld van wat de makers van Spiritfarer hebben gedaan.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *