Microsoft bevestigt dat games minder verkopen als ze worden toegevoegd aan Xbox Game Pass

Microsoft bevestigt dat games minder verkopen als ze worden toegevoegd aan Xbox Game Pass

¿Xbox Game Pass Stijgt of daalt de verkoop van videogames? Het lijdt geen twijfel dat Microsofts abonnementsdienst voor Xbox-consoles (en ook pc’s en mobiele telefoons) een hit is bij gebruikers die al Xbox Game Pass spelen. is doorgedrongen in onze gewoonten als consumentenMaar is het een duurzaam bedrijfsmodel?

Dat is een van de meest gehoorde kritiekpunten van “sceptici” op Xbox Game Pass en andere abonnementsdiensten zoals PlayStation Plus.

En hoewel Microsoft de voordelen van Xbox Game Pass met hand en tand verdedigt, geeft het in een officieel rapport van de CMA (UK Competition and Markets Authority) toe. de verkoop van games wordt verminderd wanneer games op Xbox Game Pass gaan.

Microsoft erkent een daling in de verkoop van games die zijn toegevoegd aan Xbox Game Pass

Microsoft heeft ook bevestigd dat zijn interne analyse een (vertrouwelijke) daling van de verkoop van basisgames laat zien twaalf maanden na de toevoeging aan Game Pass.“De CMA zei in haar rapport van vorige week (toen ze zei dat ze tegen de aankoop van Activision Blizzard was).

Microsoft geeft niet aan wat dat percentage omzetdaling is, maar het citaat, gedeeld door GamesIndustry.biz, bevestigt dat Microsoft weet dat wanneer games in Game Pass komen, ze een negatief effect hebben op de verkoop.

Onlangs, Microsoft had vermeden hierop te reageren rechtstreeks, maar in 2018, in de begindagen van de dienst, heeft de Xbox CEO Phil Spencer zei het tegenovergestelde, dat het plaatsen van games op Game Pass hun verkoop verhoogde omdat dit ook de bekendheid van het spel verhoogde bij meer gebruikers, die hun vrienden zagen spelen en het liever kochten dan zich te abonneren.

In 2023 is de Xbox Game Pass aanzienlijk toegenomen. De first party games van Microsoft worden tegelijk met de verkoop op Game Pass uitgebracht, iets waar Activision Blizzard ook bezwaar tegen heeft gemaakt, volgens het CMA-rapport, omdat dat “zou de verkoop van B2P-games (buy to play) ernstig kannibaliseren, vooral bij nieuwe releases.“.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *