Tetsuya Nomura laat de mogelijkheid van een vervolg op Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin over aan de fans

Tetsuya Nomura laat de mogelijkheid van een vervolg op Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin over aan de fans

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin was een van de meest besproken spellen van vorig jaar… maar zeker niet een van de meest gekochte.

Square Enix probeerde een nieuw soort Final Fantasy spin-off uit, een hack ‘n’ slash en soulslike actiegame, die best leuk was… maar waar iedereen het over had was het verhaal en de hoofdrolspelers.

Stranger of Paradise Final Fantasy Origin kreeg een “redelijke” beoordeling, rond de 6 en 7, en leek niet veel exemplaren te verkopen. Maar de producent Tetsuya Nomura denkt dat er een kans is op een vervolg (via NoisyPixel).

“Er komt misschien een tijd dat we elkaar weer ontmoeten,” zegt Nomura over Stranger of Paradise…

Toen Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin uitkwam, waren er veel negatieve aanvallen, vooral op het internet.“Nomura zei dit tijdens een officiĆ«le Square Enix-uitzending, waarin hij toch erkende dat iedereen die live meekeek van de hoofdpersoon Jack was gaan houden, en graag een vervolg zou zien.

Nomura liet doorschemeren dat de beslissing om er nog zo een te maken afhangt van de ontvangst door de fans.: “Als je wilt dat dat gebeurt, zou het zeker helpen als de persoon die dit ziet het aan 10 andere mensen vertelt..”

Als de mond-tot-mondreclame over het spel zich verspreidt tot aan de voltooiing van de DLC, bewijst dat dit een titel is die echt bij iedereen aanslaat, De tijd kan komen dat we elkaar weer ontmoeten.. Persoonlijk zou ik graag weer met Kumabe van Koei Tecmo werken.“.

Ondanks de slechte verkoopcijfers en recensies had Stranger of Paradise Final Fantasy Origin zijn fans, die de drie DLC’s bleven volgen: Trials of the Dragon King, Wanderer of the Rift en Different Future, die morgen uitkomt. 27 januari.

We zeiden toen dat Stranger of Paradise en “pure chaos“Ondanks het feit dat “we niet zeker weten of het zal worden herinnerd als een complete ramp of als een hooliganisme met veel persoonlijkheid”, waarvan we de combat en soundtrack benadrukken, maar esthetisch niet erg homogeen… en narratief een ramp.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *