Een spel meteen lanceren werkt niet altijd”, zegt Xbox marketingdirecteur over het succes van Hi-Fi Rush.

Een spel meteen lanceren werkt niet altijd”, zegt Xbox marketingdirecteur over het succes van Hi-Fi Rush.

Vorige week was een wervelende week voor iedereen die van videospelletjes houdt. En niet alleen vanwege de release van de langverwachte Dead Space Remake of de Xbox Developer_Direct, maar juist vanwege wat er op Microsofts evenement gebeurde. Hi-Fi Rush was ongetwijfeld de grote ster.

Uren voor het evenement hebben we u al verteld dat Tango Gameworks, Bethesda studio geleid door Shinji Mikami…werkte aan een nieuw spel. Maar het was heel anders dan we hadden verwacht.

Niet alleen liet hij ons tijdens de stream met open mond achter, ook ging Hi-Fi Rush na afloop van de uitzending in de verkoop. En natuurlijk is het ook toegevoegd aan de Xbox Game Pass catalogus.

Hi-Fi Rush is de grootste verrassing van 2023 tot nu toe, met een Devil May Cry-stijl hack and slash, maar met een kleurrijke esthetiek die doet denken aan Jet Set Radio of zelfs Viewtiful Joe.

Het is een droom die uitkomt voor elke gamer. Een van de dingen die het meest opvielen aan Hi-Fi Rush was de directe release, zowel in digitale winkels als op Game Pass.

Is het verstandig om een spel direct te lanceren?

Bij Hobby Consolas speelden we Hi-Fi Rush op hetzelfde moment als jij, omdat we geen directe release verwachtten, noch het thema van het spel. Ondanks het feit dat de ontwikkeling begon in 2017hoorden we pas een paar uur van tevoren van het bestaan ervan.

De directe lancering van Hi-Fi Rush maakte opnieuw furore op sociale media, waarbij gamers het zagen als een positieve reactie op de eindeloze marketingcampagnes.

In het licht van deze furore, Xbox’s wereldwijde hoofd marketing, Kelly Lombardi…heeft commentaar gegeven op de zaak via Twitter. Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar het is een zeer logische opvatting.

Lombardi viert eerst en vooral het succes van Hi-Fi Rush, en is er trots op vanaf het begin bij het project betrokken te zijn geweest. Echter, heeft de mythe ontkracht dat een directe release in alle opzichten positief is..

De waarheid is dat elk spel anders is en dat er geen uniforme marketingaanpak bestaat.”, zegt de marketingdirecteur van Xbox. We kunnen dit bijvoorbeeld toepassen op Starfield.

Geen twijfel mogelijk, Starfield rechtstreeks lanceren zou niet zo succesvol zijn.. Niet op gebruikersniveau, maar in economische termen, aangezien een AAA-lancering van een dergelijke omvang reclame-investeringen en een uitgebreide marketingcampagne vereist.

Was de verrassende Hi-Fi lancering de juiste beslissing? Duizend procent ja. Betekent dat dat het voor alle spellen werkt? Geen”, is Kelly Lombardi onvermurwbaar op zijn officiële Twitter-account.

Het feit dat Hi-Fi Rush direct werd uitgebracht ging gepaard met het feit dat het speelbaar was op Game Pass. Met andere woorden, miljoenen gebruikers konden het spel vanaf de lancering spelen zonder ook maar één cent te betalen, buiten hun maandelijkse abonnement op de dienst.

Wat denk je? Is een directe lancering de beste optie voor alle spellen? Of alleen in bepaalde gevallen, zoals bij Hi-Fi Rush?

Hi-Fi Rush is vanaf 25 januari verkrijgbaar bij Xbox Series X|S, Windows, Steam, Epic Games Store en Xbox Game Pass.. Het is een van de beste spellen waar we de laatste tijd van hebben genoten, en ook de grootste verrassing van het jaar tot nu toe. En het is nog maar net begonnen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *