Strauss Zelnick denkt niet dat de cloud of AI GTA beter zullen maken en houdt vol dat het lek van GTA 6 meer een “emotionele kwestie” was.

Strauss Zelnick denkt niet dat de cloud of AI GTA beter zullen maken en houdt vol dat het lek van GTA 6 meer een “emotionele kwestie” was.

De saga van GTA door Rockstar is een van de beroemdste in de videospelletjesmaar de CEO van Take-Two Strauss Zelnick gelooft niet in technologieën als cloud of AI in PS5, Xbox X|S en Xbox Series X|S gaming PC.

Zelnick gelooft wel dat het ieders games groter, beter en ambitieuzer zal maken; de CEO staat erom bekend dat hij tegenover media en investeerders heel openhartig is over waar hij denkt dat de technologie naartoe gaat.

En tijdens de fiscale resultaten van het bedrijf, waar hij onthulde dat GTA V en Red Dead Redemption 2 nieuwe wereldschokkende verkoopmijlpalen hebben, heeft hij een aantal interessante zinnen achter gelaten PS4 en/of Xbox One.

Zelnick heeft duidelijk gemaakt hoe hij denkt over kunstmatige intelligentie en of het de spelontwikkeling zoals we die nu kennen al dan niet zal veranderen.

De CEO heeft een lang antwoord gegeven op een vraag over de AI-technologie zoals ChatGPTte beginnen met te wijzen op haar eigen historisch scepticisme.

Hijzelf reageerde op de technologische hype door te zeggen dat, hoewel AI staat voor kunstmatige intelligentie, “er bestaat niet zoiets als kunstmatige intelligentie“.

En dat gezegd hebbende stelt hij dit “erg opgewonden“Met de huidige sprongen in AI en machine learning worden er volgens hem tools gecreëerd die de ontwikkelingskosten in games kunnen verlagen.

Hij denkt echter niet dat het de algemene kostenstructuur zal beïnvloeden, want als alles gemakkelijker wordt, zullen ontwikkelaars en uitgevers nog meer willen doen.

Universitaire studenten denken dat ze met ChatGPT iets kunnen raadplegen en papers kunnen indienen. Het probleem is dat als de vraag Beschrijft wat er werkelijk gebeurde in de nacht van Paul Revere’s rit’ (…) oeps, iedereen gaat dezelfde bewoording sturen“.

De hoofdpersoon van Grand Theft Auto heeft deze problemen niet.

ChatGPT is de rekenmachine van vandaag. Toen ik een kind was, waren er geen rekenmachines en werd alles met de hand gedaan. Toen ze kwamen, dachten de ouders: “O, die kinderen hoeven geen wiskunde meer te leren” en het antwoord is ja.

Ze zullen nog steeds moeten leren rekenen, absoluut, maar je hebt een hulpmiddel dat het allemaal gemakkelijker maakt. En ChatGPT is hetzelfde“.

Zelnick merkt op dat het een opwindend tijdperk is van nieuwe hulpmiddelen (…) om zeer interessante dingen efficiënter te doen.

En nee, het zal niet toelaten dat iemand zegt: “Ontwikkel alsjeblieft de Grand Theft Auto concurrent die beter is dan Grand Theft Auto” en doe het, publiceer digitaal en dat is het. Mensen zullen het proberen, maar het gaat niet gebeuren.“.

Zelnick kreeg ook te horen over cloud gaming, iets waar Take-Two in geloofde en een vroege supporter van was bij Google Stadia; maar hij is er niet van overtuigd dat het revolutionair is.

Cloud Gaming is een technologie, geen bedrijfsmodel“, zei hij, zoals getranscribeerd door IGN. “Het is een distributietechnologie. En (…) bredere distributie is altijd goed in de entertainment business..

Als wij met onze eigendommen meer consumenten kunnen bereiken, doen wij dat graag, zolang de voorwaarden zinvol zijn.“, merkte hij op.

Dat gezegd zijnde, heb ik nooit het gevoel gehad dat cloud gaming een seismische verschuiving was, omdat ik denk dat als je bereid bent 60-70 dollar te betalen voor AAA, je ook bereid bent een console te kopen; en het lijkt me dat Stadia dat heeft ingezien.

Het aanbieden van titels van hoge kwaliteit aan consumenten die geen consoles hebben, zal misschien een marginaal effect hebben, maar ik denk niet dat het een revolutie in de sector zal zijn. Ik denk dat het meer een evolutie zal zijn. En er zijn nog technische uitdagingen op te lossen“.

Op een ander front, de CEO van Take-Two heeft ook commentaar gegeven op de GTA VI lekken, volgens Zelnick was het meer een “emotionele affaire“Het bedrijf kan echter te maken krijgen met ontslagen.

In een gesprek met IGN maakt de ondernemer zich geen zorgen over de gevolgen voor zijn bedrijf, want hij was meer gericht op de gevolgen voor de werknemers die aan het spel werken, voordat hij deze resultaten vrijgaf.

We nemen lekken heel serieus en ze stellen ons allemaal teleur, het is erg frustrerend en vervelend voor het team.“, zei hij. “Maar als een zakelijke kwestie raakt het ons niet. Maar als een persoonlijke en emotionele kwestie, worden onze teams beïnvloed.“.

inkomsten suggereren dat de Take-Two werknemers kunnen op het punt staan een meer tastbare zakelijke impact te voelen.

Na een netto-inkomen van 1,38 miljard dollar in het kwartaal dat lager is dan de prognose van 1,41 miljard dollar, bereidt Take-Two zich voor op kostenbesparende maatregelen.

Op de vraag van de media of dit ontslagen betekende, antwoordde Zelnick dat “Dat is niet het plan.“Maar het is mogelijk dat sommige banen verloren gaan.

We verwachten geen massaontslagen of iets dergelijks, maar het is ook niet zo dat we banen voor het leven garanderen.“, zei hij. “Er zullen dus in bepaalde gevallen banen verloren gaan, maar ik denk dat dat vrij bescheiden zal zijn.“.

En dit is alles wat Strauss Zelnick had te zeggen over de cloud of AI in GTAerop aandringen dat de GTA 6 lek was meer een “emotionele affaire dan iets anders.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *