Met Unreal Engine 5 kun je scenario’s maken zoals deze in een Franse straat, zo realistisch dat het beangstigend is.

Met Unreal Engine 5 kun je scenario’s maken zoals deze in een Franse straat, zo realistisch dat het beangstigend is.

Unreal Engine 5 is de motor van Epic compatibel met PS5, Xbox Series X|S, Switch, PC en Steam Deck, dat al wordt gebruikt in projecten en sommige komende projecten zullen oogverblindend zijn; maar die van vandaag overwint nog een andere barrière.

Een videoclip met deze grafische engine van Fortnite’s first-person shooter ouders laat alle gamers zien dat het grafische aspect jaw-dropping is met zijn volledig realistische look.

Volgens de auteur heeft hij gebruik gemaakt van een techniek die fotogrammetrie wordt genoemd; luchtfotografie wordt gebruikt om verhoogde modellen te maken en is een basisreferentie voor cartografie en het verkrijgen van geografische informatie in het algemeen..

Dit is in overeenstemming met het huidige gebruik van AI, de sky is slechts de aardse limiet voor elke schepper die zijn eigen film, spel of ander project vanuit het niets wil ontwikkelen.

UE5 is inderdaad een van de populairste gratis tools voor het maken van lineaire inhoud, games als The Matrix Awakens, Tekken 8 en The Witcher Remake worden wordt gemaakt met Unreal Engine 5.

Maar deze grafische engine heeft ook andere artiesten gediend, zoals die op het treinstation en die aan het begin van Metal Gear Solid is het bewijs dat je dingen kunt creëren die bijna onwerkelijk zijn.

Met Nanite en Epic Games kunnen grafische kaarten vliegen

Deze keer is het een korte film van bijna 2 minuten van de kunstenaar 3Dystopia in eerste persoon en wandelend door de straten van een Franse stad. Het combineert het perspectief van een echt persoon die loopt en zijn ogen ziet, alvorens over te gaan naar een echte video.

Een echte wereld publiceren naar UE5 om een superkleine metaverse te maken (…) gebaseerd op 1500 foto’s om de steeg na te maken; volledige fotogrammetrie van 6 duizend video’s.“, luidt de beschrijving van de video.

Het heeft me 10 dagen gekost, maar ik heb bijna de helft daarvan besteed aan nadenken en leren hoe ik een betere gerenderde omgeving kan hebben en elk is een nieuwe uitdaging.

Deze 3D-scan was niet gemakkelijk, ik heb vele uren besteed aan het opruimen van alle rommelige oppervlakken van bovenaf, omdat ik alleen vanaf de grond foto’s nam en ik alle details van het plafond moest reconstrueren,” vervolgde hij.“.

Het is duidelijk dat voorlopig Unreal Engine 5 heeft geen plafond om landschappen te maken die zo realistisch zijn dat het eng wordt en alsof ze videospelletjes op consoles en PC.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *