We spelen Like a Dragon: Ishin!, non-stop actie in het feodale Japan.

We spelen Like a Dragon: Ishin!, non-stop actie in het feodale Japan.

Ons eerdere contact met Als een draak: Ishin! was op de Tokyo Game Show 2022. Toen speelden we een korte demo van de nieuwe release van Yakuza sagadie ons terugbrengt naar de Japan aan het einde van het Edo-tijdperk.

Nu, door de Sega Japan kantorenWe konden een volledige versie uitproberen met volledig vrije beweging op de kaart en verschillende opslagpunten. Hoe was het om weer in de rol van de historische Ryoma Sakamoto?

We sluiten vriendschap met een kat

Wat Kiryu bevriend is geraakt met een kat? Wel, wat een nieuwigheid! Eigenlijk, ja, het is niets nieuws. We kennen al de sterke aanwezigheid van zwerfkatten in de saga. Maar we konden het niet laten om een gesprek met hem te hebben.

Eigenlijk was er eerst een man die tegen de kat praatte. Een razende gek. Als de man vertrekt en Kiryu alleen achterblijft met de kat, geven we hem een donatie. Wat doet de kat? Hij vertrekt! Maar hij komt terug met iets als beloning. Een goede vriendschap!

De prinses heeft bescherming nodig

De secundaire missies accumuleren in een open spel zoals deze. We komen steeds weer personages tegen die ons iets te vertellen hebben, wat meestal eindigt in een baan of een opdracht.

We komen overeen om een prinses rijdend in een traditioneel transport waarin haar onderdanen haar naar een veilig gebied moeten brengen. Maar onderweg zal ze veel vijanden ontmoeten die zullen proberen haar te vermoorden.

Het doel is ervoor te zorgen dat de uithoudingsmeter van het transport niet leeg is voordat de bestemming is bereikt. Dit betekent dat je veel vijanden tegenkomt die je snel moet zien uit te schakelen. Aan het eind, de beloning van de dag, een leuk beetje geld, maar we krijgen de prinses niet te zien. Kiryu houdt van haar lieve stem en wil haar ontmoeten.

Laten we naar karaoke gaan!

De tijd voor de sessie raakte op en we wilden de kans niet missen om te genieten van de karaoke zoals ze het begrepen in samoerai tijden. We kwamen aan bij de bar, werden naar het toilet geleid en vroegen een meisje daar om met ons te zingen.

Eerst doen we de begeleiding met tamboerijn en geschreeuw terwijl zij zingt met haar prachtige stem. Dan Kiryu gaat akkoord om zelf te zingen en het is tijd om die mannelijke stem af te stoffen. Het systeem blijft zoals we het kennen, en hetzelfde geldt voor de video’s en liedjes, maar nu met een veel traditionelere uitstraling met het oog op het samoerai-tijdperk.

Handlangers aanwerven na ze in elkaar geslagen te hebben

Dit is hoe de dingen werken. Op Like a Dragon: Ishin! blijft ons kietelen. de typische strandpooiers die op straat rondhangen en denken dat ze ons kunnen beroven. Uiteindelijk zijn zij degenen die met een goed pak slaag vertrekken en ons een deel van hun bezittingen geven.

Sommige van deze misdadigers eindigen die vragen of ze bij ons eskader mogen komen. als handlangers. Het is aan de speler om te kiezen of hij ze accepteert of niet. Als je ze accepteert, worden ze geïntegreerd in je pak kaartenzodat je kunt profiteren van hun vaardigheden tijdens het gevecht. Minions levelen ook, wat zorgt voor goede diepgang.

Vechten met vier stijlen

In de vorige impressies hebben we u al verteld over de Ishin’s gevechtssysteemwaarin we vier verschillende vechtstanden hebben, waartussen we schakelen met de kruiskop.

We kunnen vechten met samoerai zwaard (langzame bewegingen, maar met grote impact), met een pistool (verschillende soorten schoten, zoals snel of geladen), met zijn vuisten (om vijanden te grijpen en voorwerpen op het toneel te gebruiken) of met een combinatie van zwaard en pistool die de dans van schoten mogelijk maakt (Kiryu draait rond en schiet alsof er geen morgen is).

Elk van de stijlen wordt aanbevolen, afhankelijk van de vijanden waarmee je te maken krijgt, hun wapens en het aantal tegenstanders dat je moet trotseren. De kaarten die u zijn toegewezen spelen ook een rol. Met de minion vaardigheden je kunt jezelf op verschillende manieren oppeppen, leven terugwinnen of explosieven gooien (iets wat we in dit spel veel hebben gedaan).

Natuurlijk is er opnieuw opeenvolgende aanvallen waarin we Ryoma veel schade zien toebrengen aan zijn tegenstanders, met zwaard, geweer of vuisten. De gevechtssysteem is zo krachtig als dat van elke Like a Dragon en profiteert van een snel ontwijksysteem dat van pas komt als je het gevecht naar de vijanden moet brengen.

Feodaal Japan op zijn levendigst

Onze hands-on was vrij kort en we konden niet eens wisselen tussen de nacht- en dagtijden. Maar op de Tokyo Game Show speelden we vooral ’s nachts, dus hier kozen we voor overdag. Dat stelde ons in staat om genieten van de staat van de straten in Japan op dat moment.met veel mensen die wandelen, praten en winkelen.

Er is een gevoel van rust en het geluid helpt veel, maar er is ook het gevoel dat je weet dat er elk moment boeven kunnen verschijnen die je proberen te beroven. Het tegenovergestelde van het Japan van vandaag.

Like a Dragon: Ishin! wordt uitgebracht op 21 februari op PlayStation 5, Xbox Series X/S, Windows, PlayStation 4 en Xbox One. Aangezien de originele versie nooit buiten Japan is uitgebracht, is het zeker een titel die een grote impact zal hebben op westerse fans van de serie. (Tekst geschreven door onze correspondent Justo Romanos).

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *