Hoe Dead Space Remake gebruik maakt van PS5’s adaptieve triggers en haptische feedback

Hoe Dead Space Remake gebruik maakt van PS5’s adaptieve triggers en haptische feedback

Dead Space Remake is niet alleen een visuele revisie van de space horror klassieker van een paar generaties geleden. De titel die binnenkort naar PS5, Xbox X Series X|S en PC komt, wil ook de gameplay van het origineel verbeteren.

Om dit te doen, Motief (EA’s studio achter Dead Space Remake) heeft enkele levels van de USG Ishimura waar Isaac in duikt veranderd en verbeterd, en ook andere gameplaypunten getweakt.

Dead Space Remake zal gebruik maken van de DualSense-functionaliteit van de PS5-controller, en zo heeft het creatieve team het omschreven op het PlayStation Blog. We weten al de details van het gebruik van adaptieve triggers en haptische feedback.

Vicente Wang, senior brand manager bij Motive legt uit dat. de haptische trilling van de controller zullen momenten als asteroïden die het schip raken en Necromorph aanvallen veel realistischer maken.

Dead Space Remake en zijn mogelijkheden op de PS5.

Bovendien zijn elementen zoals adaptieve trekkers zullen de wapens veel beter doen aanvoelen. Gereedschap als de plasmasnijder zal hier gebruik van maken, evenals wapens als de vlammenwerper, die gebruik maakt van lage trillingen om te lijken op uitgestoten gas.

Wat de haptische feedback betreft, we zijn er weer bij, want straks voelen we die in overvloed. Wang beschreef enkele van de verbeteringen van de onderdompeling dankzij deze technologie.

Bij het betreden van bepaalde gebieden met nul zwaartekracht kan de speler Isaacs magnetische laarzen activeren. Via haptische trillingen op de controller voelt de speler de impact van elke stap als de magnetische laarzen de grond raken.

Aan de andere kant, De luidsprekers van de controller dompelen je ook onder in de sfeer van het spel. Als spelers Isaacs Kinesis- en Stasis-modules gebruiken, krijgen ze soortgelijke real-time feedback via de controller en via rijke haptische trillingen.

Tijdens de reis van de speler, wanneer hij bepaalde handelingen verricht, zoals het verzamelen van voorwerpen, het opladen van zijn stase-energie en het gebruik van zijn locator, hoort hij deze effecten van Isaac’s RIG via audio.

Wij herinneren u eraan dat Dead Space Remake komt 27 januari uit op PS5, Xbox X|S Series en PC. Weet dat het spel zo eng is dat zelfs de ontwikkelaars bang zijn om het ’s nachts en met koptelefoon te spelen. Arme IsaacDegene die hem weer opwacht.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *