Je hebt alle reden om opgewonden te zijn: ik heb Hogwarts Legacy gespeeld en het is magisch!

Je hebt alle reden om opgewonden te zijn: ik heb Hogwarts Legacy gespeeld en het is magisch!

2023 wordt een spectaculair jaar voor liefhebbers van videogames, gezien het grote aantal geplande releases. En een goed bewijs daarvan is dat om het jaar in stijl te beginnen een van de zwaargewichten komt, een spel dat nog niet eens in de verkoop is geweest en nu al tot de bestsellers behoort: Hogwarts Legacy.

Men zou kunnen stellen dat gezien de omvang van de franchise . Harry PotterHet was dus te verwachten dat een nieuw spel in het Harry Potter-universum voor zoveel ophef zou zorgen. Maar de waarheid is dat met elke nieuwe trailer, de titel ontwikkeld door Avalanche Software zag er steeds beter uit… Zozeer zelfs, dat het een beetje moeilijk te geloven was dat het zo goed kon zijn.

Maar vanaf nu kunnen we het ongeloof opzij zetten, want we hebben Hogwarts Legacy al gespeeld. Het was de eerste keer dat mensen buiten de studio de kans kregen om zich onder te dompelen in de magische wereld, dus we konden precies te weten komen hoe aspecten zoals de duellerende tovenaars of zelfs de bezem vliegen.

En ja, wat we getest hebben kwam overeen met wat de trailers suggereren en alles wijst erop dat kijken we naar een van de beste spellen van het jaar…. We vertellen je er alles over in detail in deze Hogwarts Legacy indrukken.

Terug naar de meest magische wereld

De Hogwarts Legacy test sessie duurde ongeveer 45 minuten en bestond uit verschillende delen die plaatsvonden op zeer verschillende momenten in het avontuur. Maar het allereerste wat we moesten doen was hetzelfde wat jullie moeten doen op de dag dat het spel in de verkoop gaat: maak de hoofdpersoon tovenaar of heks.

Zoals reeds verwacht, De character editor van Hogwarts Legacy is zeer compleet. en bevat een groot aantal aanpassingsmogelijkheden: gezichtsvorm, huidskleur, kapsel en haarkleur, sproeten, littekens, oogkleur, wenkbrauwvorm en -kleur… En natuurlijk is er ook de mogelijkheid om zo’n emblematisch accessoire als een bril te kiezen.

Misschien is het meest opmerkelijke aspect dat, zoals de norm wordt in de meeste videogames.., Hogwarts Legacy’s character editor heeft geen geslacht. We kunnen een mannelijke of vrouwelijke stem kiezen, ongeacht de gekozen fysieke kenmerken, en de toonhoogte veranderen om hem dieper of hoger te maken.

Daarnaast kunnen we ook kunnen we kiezen tussen slapen in de heksen- of de tovenaarslaapzaal.een keuze die ook bepaalt met welke voornaamwoorden de andere personages naar ons zullen verwijzen. Tenslotte moeten we de voor- en achternaam van ons personage kiezen.

In de editor kiezen we ook de moeilijkheidsgraad uit vier mogelijke opties. Praten met de Hogwarts Legacy gevechtsontwerper, Troy Johnsonuitgelegd dat de normale moeilijkheidsgraad bedoeld is om leuk te zijn en ons te laten genieten van een machtsfantasie, maar als we een uitdagende maar eerlijke ervaring willen, moeten we de harde moeilijkheidsgraad kiezen.

Het volgende deel waarover we kunnen vertellen begon direct op Zweinstein, meer bepaald op een van de buitenpleinen. We hadden enige vrijheid om zowel binnen als buiten het kasteel (maar niet de omgeving) te verkennen, dus gingen we aan de slag.

Maar na een paar stappen te hebben gezet, dachten we “waarom lopen, als we kunnen vliegen?”, dus hebben we We pakten de bezem en vlogen de lucht in.We zigzaggen tussen de torens door en gaan onder hangbruggen door die over het water van het meer scheren.

Behalve dat we de majesteit van het kasteel vanaf de hoogten en het prachtige uitzicht op de omgeving konden aanschouwen, was dit moment bracht goede herinneringen terug aan Harry Potter en de Geheime Kamer.de PS2 adaptatie waar het ook mogelijk was om de bezem te gebruiken om vrij te vliegen.

Eenmaal op de grond, en voordat we het kasteel betraden, probeerden we een merkwaardig minispelletje uit dat in de buurt van het Zwerkbalveld werd gehouden.

Zijn naam was Convocatiespooren de beste manier om het te beschrijven is “magisch petanque”. De spreuk gebruiken AccioWe moesten gigantische ballen aantrekken zonder het bord te verlaten om meer punten te scoren dan de tegenstander. En het was moeilijker dan het leek.

Daarna gingen we het kasteel binnen en kwamen we in een zaal waar het schoolleven in de lucht hing: overal zaten leerlingen van alle huizen geanimeerd te praten over hun leven en over wat naar wij aannemen de laatste gebeurtenissen in de school waren.

Vanuit deze zaal konden we twee belangrijke delen van het kasteel bezoeken: de Orangerie en de bibliotheek. De Orangerie was, zoals te verwachten viel, een zeer groene plek, vol met planten van allerlei aard en verschillende prachtige bomen. In de bibliotheek wachtten ons rijen boekenkasten vol boeken en foto’s van historische figuren, die onze bewegingen met hun ogen volgden.

Wij willen erop wijzen dat door dit kleine deel van het kasteel te bezoeken. worden we overweldigd door de enorme omvang ervan.Er waren deuren die naar andere plaatsen leidden, gangen die naar buiten leidden, trappen waarmee we hogere gebieden konden bereiken… Het lijkt erop dat Zweinstein een zeer ingewikkelde plek zal zijn, maar gelukkig hebben we een kaart en een soort GPS om ons te helpen de weg te vinden.

In de foyer konden we ook een praatje maken met twee vrouwelijke studenten om aan secundaire opdrachten te beginnen: in de ene moesten we de spreuk Lumos om de afbeelding van een schilderij te onthullen; deze afbeelding was de aanwijzing om de exacte locatie te vinden waar een magische mot wachtte, die we terug moesten leiden naar het schilderij.

In de andere moesten we vijf boeken opsporen en verzamelen die door een verkeerde spreuk als vogels door de bibliotheek vlogen. En nu we het toch over secondaries hebben, lijkt het erop dat er ook een aantal collectibles in Hogwarts Legacy zullen zijn..

Ter afsluiting van dit deel van de demonstratie gingen we naar de klokkentoren om deel te nemen aan de duelleerclub. Gekruiste toverstokken. Dit was een twee-op-twee confrontatie waarbij we werden bijgestaan door Sebastian Shalloween van de bijfiguren in het avontuur.

En omdat het ons eerste contact met het gevechtssysteem was, verloren we de eerste ronde… Maar in de volgende ronde wonnen we.

Ter afsluiting van de Hogwarts Legacy-demo werden we meegenomen naar een ander, verder gevorderd, punt in het avontuur om een verhaalmissie te doen in gezelschap van Poppy Sweetingde magische wezens liefhebbende Hufflepuff student en mede avonturier.

De missie vond plaats ver van het kasteel, in een besneeuwd gebied, en hield in dat we moesten ontdekken wat de stropers van plan waren en hen tegenhouden. Een deel van de missie bestond uit het onderzoeken van een verlaten kamp, waar we ontdekten dat het spel een soortgelijk systeem heeft als in titels als The Witcher 3.

Door links op het vizier te drukken gebruikten we de spreuk. Reveliodie diende om elementen van het landschap te benadrukken en om de positie van vijanden enkele seconden te onthullen. Zo konden we gemakkelijk de nodige aanwijzingen vinden om de locatie van de stropers te vinden.

Een ding waar wij op willen wijzen is de verrassende hoeveelheid interacties die we op de podia zagen.veel ervan nutteloos… maar zeer merkwaardig: we konden cabrilla spelen met een hoop stenen naast een meer, een aambeeld gebruiken om te hameren, of een slok nemen uit een verdacht uitziende kruik.

Later kwamen we bij een stroperskamp en daar vond een echte gevechtservaring plaats. Met de R2 trekker spreken we de basis spreuk uit, een snelle uitbarsting die dient om kleine hoeveelheden schade te veroorzaken en onze belangrijkste aanvalsmethode is.

Als een curiositeit, heeft deze basis spreuk alle kans om de mythische… Flipendode kwade spreuk afwijzing die ontstond in de geliefde Harry Potter PS1 spellen. Hoewel ons personage de “magische woorden” niet uitsprak, hoorden we Poppy wel roepen “Flipendo!“bij verschillende gelegenheden.

Als we in plaats van R2 ingedrukt houden, kunnen we de spreuken gebruiken die aan de vier voorste knoppen zijn toegewezen. Dit betekent dat we vier spreuken kunnen toewijzen aan sneltoetsen, maar het is ook mogelijk om de uitgeruste set snel te veranderen, waardoor we in totaal acht verschillende spell slots die we kunnen aanpassen.

Het is belangrijk op te merken dat is er geen magische meter in Hogwarts Legacy.gewoon een kleine wachttijd na gebruik van een andere spreuk dan de basisspreuk. Er zijn ook spreuken, zoals Lumos o Reparatiedie geen nut hebben in het gevecht, maar nuttig zijn voor verkenning en verplaatsing.

De exemplaren die wel gebruikt worden in duels hebben unieke effecten die je, als je een Harry Potter fan bent, meteen herkent: Expelliarmus zorgt ervoor dat de toverstok van de vijand uit zijn handen vliegt, waardoor hij gedwongen wordt hem op te rapen en voor een paar seconden hulpeloos achterblijft, Levioso (die niet Leviosa) houdt ze op hun plaats, Accio trekt ze naar onze positie, enz.

Het merkwaardige aan gevechtsspreuken is dat er een kleur aan verbonden is. Dit speelt een cruciale rol in de strijd, omdat in veel gevallen vijanden een beschermingsspreuk gebruiken die alleen gebroken kan worden door een spreuk van dezelfde kleur.. Dus als we een rood aura rond een vijand zien, moeten we een spreuk als Confringo om het te vernietigen.

Ons personage kan ook Protego door op elk moment op de driehoeksknop te drukken. Als we worden aangevallen, zien we verschillende gekleurde tekens boven ons hoofd; als ze geel zijn en we op het juiste moment op de knop drukken, wordt een succesvolle parering met de spreuk uitgevoerd. Desmaius. Als het rood is, betekent het dat we moeten rollen om schade te voorkomen.

In grote lijnen is het een ontwijk- en tegenaanvalsysteem dat doet denken aan wat we hebben gezien in spellen als Batman Arkham of Shadows of Mordor en Shadows of War. Wat zeker is, is dat in het geval van Hogwarts Legacy lijkt het nuttiger…Wanneer je geconfronteerd wordt met meerdere vijanden die bovendien ook nog eens afstandsaanvallen uitvoeren, is het erg moeilijk om alles wat er op het scherm gebeurt bij te houden.

Bovendien kunnen we met de R1-toets voorwerpen van het toneel oppakken en gooien om veel schade aan te richten. Als de balken rechtsonder zijn opgeladen, kunnen we tegelijkertijd op R1 en L1 drukken om oude magie te gebruiken en krachtige effecten te ontketenen. En als de gezondheid laag is, kunnen we met een druk op de knop een kruidendrankje drinken.

Maar hoe zit het met onvergeeflijke vloeken? In deze Hogwarts Legacy demo hadden we de vloek beschikbaar Cruciatus of martelvloek; wanneer gebruikt op een vijand werd hij gemarkeerd, en alle aanvallen op die vijand verspreidden zich naar anderen, waardoor het vooral nuttig was om mensenmassa’s onder controle te houden.

Troy Johnson legde uit dat we zijn niet verplicht om dit soort spreuken te gebruiken… (hoewel het mogelijk zal zijn om ze te testen in de duistere gevechtsarena). Wat betreft de gevolgen van het gebruik van onvergeeflijke vloeken of het goed of slecht zijn in onze keuzes, vertelde hij ons dat hij er de voorkeur aan geeft dat spelers dat te weten komen wanneer het spel wordt uitgebracht.

Nu dan, we merkten dat de vloek Cruciatus er een kleur aan verbonden was – groen, natuurlijk – wat ons doet vermoeden dat er specifieke vijanden zullen zijn die ons uitnodigen de Onvergeeflijke Vloeken te gebruiken om hen te verslaan.

Onze indrukken van het Hogwarts Legacy gevecht zijn erg goed geweest.We vonden het zeer de moeite waard terwijl we trouw bleven aan het bronmateriaal. We zijn erg benieuwd naar het totale aantal spreuken en hoe verschillend hun effecten kunnen zijn, en hoe goed de actie standhoudt gedurende de uren.

Omdat laten we niet vergeten dat Hogwarts Legacy een actie RPG is.wat betekent dat we veel gaan vechten. Wat de lengte betreft, gaf Troy ons geen exact getal, maar aangezien het een enorm spel is met veel te zien en te doen, ligt het aan de speler. Toch vertelde hij ons dat we kunnen verwachten een vergelijkbare lengte als andere AAA open-wereld spellen..

Naarmate we vorderden in de missie kwamen we bij een tent waar de stropers… clandestiene drakengevechten. Dit was een iets meer lineair gedeelte (logisch, aangezien het een missie was) waarin we werden uitgenodigd om stealth te gebruiken, en het was behoorlijk indrukwekkend om langs vijanden te sluipen met twee draken die op de achtergrond vochten.

We ontdekten al snel dat de onzichtbaarheidsbetovering niet letterlijk werkt; zelfs met het effect actief, als we ons voor de neus van de vijand planten, kunnen ze ons zonder probleem zien. In ieder geval, lijkt het erop dat stealth geen must is.maar het is fijn om te weten dat het een optie is.

We hadden ook een voorproefje van de spreuk. Alohomoraom sloten te openen, wat een minigame activeert waarin we de exacte positie moeten vinden met de linker- en rechter joystick.

De missie eindigde met een gevecht tegen twee golven vijanden, de laatste aangevoerd door een animagus die zeer krachtige spreuken gebruikte en in een wolf kon veranderen.

Op visueel niveau Wij vonden Hogwarts Legacy een zeer krachtig spel.We moeten wijzen op de hoge kwaliteit van de gezichtsanimaties en de effecten van alles wat met magie te maken heeft, die heel dicht in de buurt komen van wat we in de films zagen. We hebben geen prestatieproblemen opgemerkt, hoewel we de camerabeweging wat traag vonden.

De soundtrack heeft ook een zeer vergelijkbare stijl met de films en zelfs bevat fragmenten van het hoofdthema van Harry Potter om ons thuis te laten voelen.

Maar wat de meeste indruk op ons heeft gemaakt is de verbazingwekkende kwaliteit van de nasynchronisatie in het Spaans.met zeer professionele optredens die goed pasten bij de personages. Aan dit aspect is zoveel aandacht besteed dat er zelfs lipsynchronisatie is en de personages fluisterend spreken wanneer ze de onzichtbaarheidsspreuk gebruiken.

Zie je wel, zijn we verbaasd over dit eerste contact met Hogwarts Legacy.. Alles wat te maken heeft met de magische wereld, van het verhaal, de personages, de soundtrack, de spreuken en de beelden, is met verbazingwekkende getrouwheid nagebouwd.

Wij waarderen ook knipogen en kleine details die een brutale mime laten zien. Je kunt zien dat Avalanche alles wat met Harry Potter te maken heeft met een vergrootglas heeft bestudeerd, iets wat de fans zeker zullen waarderen.

Alleen in de eerste paar minuten van de wedstrijd, Hogwarts Legacy deed onze haren overeind staan en gaf ons het gevoel dat we iets magisch te wachten stond..

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *