Dead Space Remake duurde ongeveer tweeënhalf jaar om te ontwikkelen, bevestigt EA Motive, en er is op dit moment geen DLC gepland.

Dead Space Remake duurde ongeveer tweeënhalf jaar om te ontwikkelen, bevestigt EA Motive, en er is op dit moment geen DLC gepland.

We zijn net begonnen met 2023, en we hebben al een paar geweldige wedstrijden om van te genieten. Forspoken heeft het niet zo goed gedaan als we hadden gehoopt, maar Hi-Fi Rush, Hogwarts Legacy en natuurlijk Dead Space Remake de hoge verwachtingen waarmaken (en zelfs overtreffen).

We genieten allemaal volop van de Dead Space remake, die zelfs door de maker van het originele spel, Glen Schofield, wordt geprezen als een zeer getrouwe versie van de klassieker uit 2008.

Het is in wezen hetzelfde spel, maar Dead Space Remake slaagt erin nieuwe functies te bieden die verder gaan dan de logische visuele update. En er is al sprake van meer remakes zouden kunnen komen van EA Motive

Of misschien zelfs een Dead Space 4. Wat betreft de titel die op 27 januari uitkomt, willen fans graag meer weten over het spel en hebben ze EA Motive een paar vragen gesteld.

De jongens van EA Motive hebben een aantal vragen van fans beantwoord, via een officieel Reddit sub-forum. Bijvoorbeeld, hoe lang duurde de ontwikkeling van Dead Space Remake?

Nieuwe functies vallen weg, DLC’s en ontwikkelingsduur.

Om te beginnen hebben de makers van Dead Space Remake onthuld wanneer ze aan de titel zijn begonnen, en ze geven bij benadering aan hoe lang de ontwikkeling heeft geduurd.

Als je je herinnert, EA Motive lanceerde Star Wars Squadrons in oktober 2020. Goed, een maand eerder, in september van hetzelfde jaar, begonnen ze met de ontwikkeling van Dead Space Remake… in de schaduw.

Destijds wisten we nog niet dat Dead Space zou terugkeren, hoewel er van tijd tot tijd geruchten zouden opduiken over de terugkeer van Electronic Arts’ iconische horrorserie.

De ontwikkeling van Dead Space Remake duurde ongeveer twee en een half jaarEA Motive erkent. Dat is een recordaantal voor een AAA van dit kaliber, zeker als je bedenkt dat de ontwikkeling vanaf het begin gericht was op PS5, Xbox X Series X|S en PC.

In antwoord op een andere vraag zegt EA Motive dat de definitieve versie een aantal van de mechanieken waar ze aan werkten niet bevat. Een voorbeeld is de 180 graden draai voor Isaac Clarke..

Eerst wilden we Isaac een snelle draai van 180° geven. Maar we besloten het niet te doen omdat het de gevechtslus van Dead Space verbrak. De centrale gevechtslus gaat over een angstaanjagende en bijna onstuitbare dreiging die komt”.

Met andere woorden, deze remake een snelle draaifunctie zou hebben voor Isaac. We ontkennen niet dat het cool zou zijn geweest, maar misschien zou het de overlevingsfactor doorbreken door ons meer mogelijkheden te geven om te reageren.

Tenslotte bevestigen de makers van de titel dat. er is geen DLC gepland voor Dead Space Remake, althans voor nu. Dat gezegd hebbende, kunnen we binnenkort nieuws zien.

EA Motive sluit het uitbrengen van een update met meer outfits en accessoires voor Isaac. We hebben het over nieuwe kostuums met level 6 stats, maar met nieuwe skins die overeenkomen met andere levels (zoals de transfiguratie die we hebben gezien in Gotham Knights of God of War Ragnarok).

Dead Space Remake is vanaf 27 januari verkrijgbaar bij. PS5, Xbox X-serie X|S en PC. Horrorfilmregisseur John Carpenter, bekend van klassiekers als Halloweenavond o The Thingzegt dat het spel angstaanjagend en stijlvol is.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *