Veranderingen in Final Fantasy 7 remake waren nodig om interesse van spelers te behouden, zegt Yoshinori Kitase

Veranderingen in Final Fantasy 7 remake waren nodig om interesse van spelers te behouden, zegt Yoshinori Kitase

De producent van Final Fantasy VII Remake en Final Fantasy VII Remake Intergrade in PCSteam Deck, PS4 en PS5 commentaar op de aard van deze werken, verklaart Yoshinori Kitase dat de veranderingen noodzakelijk waren.

Naast commentaar op de aard van spelremakes en een wat diepgaandere uitleg waarom het van Final Fantasy VII afwijkt, laat Kitase nog een paar extra details vallen.

In een interview met VG247 werd Kitase gevraagd naar de mogelijkheid om verhaalelementen te veranderen zonder de impact van het originele spel te veranderen.

We benaderden het FF7 remake project met het doel er iets van te maken waar zowel fans van het originele spel als mensen die het spel niet kenden van konden genieten.“, zei Kitase.

Ik heb ook ervaringen met spellen die ik in het verleden leuk vond en waar ik, toen ze opnieuw werden gemaakt, ze kocht en speelde voor de nostalgie die ze uitstraalden.

Het is een tijdje leuk, maar het nostalgische plezier duurt alleen de eerste paar delen. Ik besefte het halverwege en speelde niet meer verder.“.

Na deze verklaringen zei Kitase: “Daarom besloot ik dat Final Fantasy VII Remake niet alleen nostalgie zou zijn, maar ook een nieuw verhaal zou bevatten om tegelijkertijd nostalgisch en fris te voelen.“.

Tifa en Cloud zijn een symbool in het PS1 spel en in de Remake.

Zoals ze bij Eurogamer zeggen, heeft FFVIIR een hoop veranderingen ten opzichte van het origineel, iets wat ook verwacht wordt bij Rebirth, hoewel noch deze, noch het derde deel inhoud uit het origineel zal verwijderen.

Kitase zelf heeft al eerder gezegd waarom Final Fantasy VII Rebirth komt niet uit op PS4Een hint naar de titel van deel 3 en welke personages veranderingen zullen hebben.

Het resultaat van (de veranderingen) is dat we de fans voor deel 2 en 3 de spanning kunnen bieden om zich af te vragen welke delen 100% getrouw zullen zijn en wanneer de nieuwe elementen zullen worden toegevoegd.“, bevestigt Kitase.

Deze opmerkingen zijn ook interessant als je bedenkt dat Crisis Core -Final Fantasy VII- Reunion een remaster is die de graphics en het gevechtssysteem van PSP’s Crisis Core verandert zonder het verhaal te veranderen.

Aan de andere kant werd de laatste door veel minder spelers gespeeld, dus de remastering was meer een herintroductie dan een nieuwe ervaring.

Kitase gaf ook commentaar op de erfenis die het originele spel en de Remake hebben. “Het originele Final Fantasy 7 is al meer dan 20 jaar geliefd bij de fans, maar ik begon het gevoel te krijgen dat ik niet wilde dat het zou eindigen als iets archieels.

Ik wilde er een titel van maken die nog 100 jaar geliefd zou blijven.“, zei hij. “Dat is wat Final Fantasy 7 Remake is.“.

In feite zal Zack een belangrijke rol spelen in Final Fantasy VII Rebirth en Square Enix heeft de “Final Fantasy VII Dag” geregistreerd. om de release van Final Fantasy VII te vieren.

Het is duidelijk dat waren de veranderingen in Final Fantasy 7 Remake noodzakelijk om de interesse van de speler te behouden.of dit is tenminste wat Yoshinori Kitase zelf bevestigt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *